Drs. Michel van der List

Drs. Michel van der List

Studeerde Economische Psychologie aan de Universiteit van Tilburg. Vanuit een consultancy-rol bij GfK 9 jaar geleden als analist bij Interpolis gestart. Het doel in Michel zijn werk is het gebruik van data om waarde te creëren; in rapportages, dashboards of in modellen. Michel neemt graag een adviserende rol in.

 

Of je nu boodschappen doet, Netflix kijkt, een productvergelijking doet op Independer of met Google Maps naar een bestemming rijdt: het maakt bijna niet meer uit wat je doet of je laat data achter. En met die data wordt van alles gedaan, waarbij vaak de nadruk ligt op het voorspellen van gedrag. Zeker ook binnen de financiële branche.

 

Ook binnen Interpolis gebruiken we machine learning om van alles te voorspellen, van klantgedrag tot schades. Een aansprekend voorbeeld hiervan is de InbraakBarometer in de Interpolis SlimThuis app, waar in de zomerperiode veel aandacht voor is geweest in de media.

 

In dit halfuur nemen Michel en Jan-Willem je mee in de wereld van algoritmes. Aan de hand van de Inbraakbarometer, ontwikkeld bij Interpolis, krijg je een inkijk in data-science bij de grootste verzekeraar van Nederland.

X